10 Nisan 2009 Cuma

Terörün En Masum Mağdurları: Çocuklar

Yaşadığımız dönemde meydana gelen onlarca terörist saldırılar, binlerce masum insanın hayatına mal olurken, geride yine binlerce öksüz, yetim ve kalbi acıyla dolu çocuk bıraktı. Bu mazlum çocukların duyguları, terörün ne kadar büyük bir insanlık suçu olduğunu gösteren bir ibrettir.

Terörün Masum Mağdurları: Afgan Çocukları

ABD'ye yönelik terörü gerçekleştirenler, Afganistan'da büyük bir sefalet, açlık ve korku içinde yaşayan milyonlarca bebek, çocuk, kadın ve yaşlı insanların da acılarının en büyük sorumlusudurlar. Çünkü Afganistan'a yönelik askeri operasyonun sebebini onlar oluşturmuşlardır.

Afganistan zaten dünyanın en fakir ülkelerinden biridir. Çocuk ölümleri oranı açısından dünyada birinci sıradadır. Her dört Afgan çocuğundan biri, 5 yaşına bile ulaşamadan hayatını kaybetmektedir. Ülkedeki her üç çocuktan biri yetim veya öksüzdür. Her iki çocuktan biri ciddi beslenme yetersizliği çekmektedir.

ABD'ye yönelik terör eylemleri ve buna yönelik ABD misillemesi ile birlikte, ülkenin zaten çok kötü olan yaşam şartları tamamen felç olmuş, yüz binlerce insan açlıkla pençeleşir hale gelmiştir. Şu anda milyonlarca Afgan sivil evini terk etmiş ve çok zor şartlar altında yaşam mücadelesi verir durumdadır. Her gün onlarca bebek veya çocuk yetersiz beslenme, salgın hastalıklar, bakımsızlık gibi nedenlerden dolayı yaşamını yitirmektedir. Yürütülen savaş ister istemez sivilleri de etkilemekte, can kayıpları giderek artmaktadır.

Yetim Kalan Amerikalı Çocuklar

New York'ta veya New Jersey'de yaşayan pek çok çocuk, anne ve babalarının çalıştığı Dünya Ticaret Merkezi'nin yanışını ve çöküşünü gözleriyle gördüler. Olay sonrası gelen bilgilere göre, bu çocukların çoğu büyük bir korku ve panik içinde anne ve babalarının cep telefonlarını arayarak hayatta olup olmadıklarını öğrenmeye çalıştı. Çoğu bir cevap alamadı. Bazılarının yardımına komşuları veya akrabaları koşarken, bazı çocukların evlerine günlerce kimse gelmedi. Korku, üzüntü ve panik içinde günler geçirdiler. Bazıları ne olduğunu bile anlayamayacak yaştaydılar ve sadece neden bir türlü anne ve babalarının eve gelmediğini merak ettiler.

Bazıları annesini, bazıları babası, bazıları da her ikisini birden yitiren bu mazlum çocukların durumu, şu an ABD'de önem verilen konulardan biri. Acilen "İkiz Kuleler Yetim Fonu" (Twin Towers Orphan Fund) adlı bir organizasyon oluşturuldu ve bu çocuklara yardım için kampanyalar başlatıldı. Ama muhtemelen bu kampanyaların hiç biri, bu çocukların acılarını dindirmek, yüzlerini güldürmek için yeterli olmayacak.


Amerikalı Çocukların Duaları

Terör mağduru çocukların dramı, Amerika'nın dört bir yanındaki diğer küçük çocukları da çok etkiledi. Kendileri ile aynı yaşlardaki binlerce çocuğun annelerini, babalarını, ağabeylerini, ablalarını kaybettiğini gören milyonlarca Amerikalı çocuk, onlara yardımcı olmak ve moral vermek için çalışıyor. Bu çocukların, terör mağduru yaşıtlarına gönderdikleri mektuplar ise, olayın insani boyutunu gözler önüne sermesi açısından çok önemlidir. Dahası, bu mektuplar, Allah'a inanan ve O'na güvenen küçük kalplerin samimiyetini de gösteriyor. Örneğin, Texas'taki Lake Country Hıristiyan Okulu 5. sınıf öğrencilerinin New York'taki yetim çocuklara gönderdikleri aşağıdaki mesajlar oldukça dikkat çekicidir:


Sevgili Çocuklar,

Merhaba, benim ismim Sarah. 11 yaşındayım ve Texas'ta yaşıyorum. Büyük bir ablam ve bir sürü evcil hayvanım var. Ailem ve okulum sizin için hep dua ediyoruz.

Arkadaşınız, Sarah


Sevgili Çocuklar,

Şu anda tam olarak ne hissetiğinizi bilmiyorum, ama herhalde kötü hissediyorsunuzdur. Belki bu trajedide hem annenizi hem de babanızı yitirdiniz. Böyle bir şey Texas'ta hiç olmadı. Allah'ın sizle beraber olduğunu biliyorum. Mezmurlar 23:4'te der ki; "ölüm gölgelerinin vadisinde yürüsem bile, şeytandan korkmayacağım, çünkü sen bana huzur veriyorsun."

Allah'ın sevgisiyle kalın Layne


Sevgili Çocuklar,

Benim ismim Elliot. 10 yaşındayım, iki kedim ve iki köpeğim var. Boş zamanlarımda futbol oynuyor ve saksafon çalıyorum. Zor bir dönemden geçtiğinizi biliyorum ve sizin için dua ediyorum. Öğrendiğim ve sizinle paylaşmak istediğim bir şey var: Allah'ın her şey için bir planı ve hikmeti vardır.

Yeni Arkadaşınız, Elliot


Sevgili Çocuklar,

Sizin için dua edeceğim! Neler hissettiğinizi biliyorum! Babam, ben anaokulunda iken ölmüştü. Adım Claire ve 10 yaşındayım. Tiyatrodan hoşlanıyorum. Sizinle iyi arkadaşlar oluruz umarım.
Allah size yardım edecek ve sizinle beraber olacaktır.

Arkadaşınız, Claire


Sevgili Çocuklar,

Benim adım Jake. Texas'ta yaşıyorum. Sizin için dua ediyorum. Anne ve babalarınızı kaybettiğiniz bu zor zamanları aşabilmeniz için dua ediyorum. Sizin, ailenizin ve New York'taki tüm insanların güvende olması için de dua ediyorum. Allah sizi ve Amerika'yı korusun.

Jake


Sevgili çocuklar

Ben Angie, 10 yaşındayım. Sizin için dua ediyorum. Pek çok insan da sizin için dua ediyor. Sadece Allah'ın sizinle birlikte olduğunu unutmayın, yeter.

Arkadaşınız, Angie


Amerikalı çocukların bu duaları, bizlere tüm bu masumları hedef alan teröristlerin İslam'la hiçbir ilgilerinin olmayacağını bir kez daha göstermektedir. Kendilerine dindar görünümü verseler bile, çocuk, bebek, yaşlı, kadın ayrımı yapmaksızın binlerce insanı öldüren, binlerce çocuğu bile bile yetim bırakan katillerin din ahlakıyla hiçbir ilgileri olamaz. Nitekim Allah Kuran'da bu gerçeğe dikkat çekmiş ve yetimlere zulmeden insanların ancak "dini yalanlayanlar" olduğunu haber vermiştir:

Dini yalanlayanı gördün mü? İşte yetimi itip-kakan, yoksulu doyurmayı teşvik etmeyen odur. (Maun Suresi, 1-3)

Müslümanlar ise, yetimleri, öksüzleri ve tüm mazlum çocukları koruyup-kollamakla yükümlüdürler. Allah bir ayetinde "sakın yetimi üzüp-kahretme" buyurur (Duhan Suresi, 9).
Bir ayette ise, Müslümanlar, yetimlere, yoksullara, yakın veya uzak komşulara ve daha pek çok insana hep güzellik ve iyilikle davranmakla sorumlu tutulurlar:

"Allah'a ibadet edin ve O'na hiç bir şeyi ortak koşmayın. Anne-babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolda kalmışa ve sağ ellerinizin malik olduklarına güzellikle davranın. Çünkü, Allah, her büyüklük taslayıp böbürleneni sevmez." (Nisa Suresi, 36)

Masum insanları öldüren, hem de Allah'tan korkan, O'ndan yardım dileyen insanları öldürenler, elbette bu Müslüman ahlakından kat kat uzaktır.

Felaketin Rakamları

*Tahminlere göre, Dünya Ticaret Merkezi'nin ikiz kulelerine düzenlenen saldırı sonucunda;
*Yaklaşık 70 ayrı milleten insan öldü.
*Ölenlerin yaklaşık 700'ü Müslüman'dı.
*Binlerce çocuk yetim veya öksüz kaldı.
*Yüzlerce çocuk hem annesini hem de babasını yitirdi.

Müslümanın Görevi, Yeryüzünde Barış ve Güvenlik Sağlamaktır


Terör olayları ve bundan zarar gören insanlar sadece birkaç ülke ile sınırlı değildir. Bosna'da, Keşmir'de, Filistin'de, İsrail'de, Madrid'de, İstanbul'da, Londra'da, Mısır'da ve daha burada sayamadığımız birçok bölgede meydana gelen saldırılar onlarca insanı ve özellikle çocukları mağdur etmiştir. Bu sebeple, bu kötülüklere karşı, hep birlikte el ele vererek gayret etmek ve iyiliği kalıcı kılmak gerekir.
Bir Kuran ayetinde, Müslümanlara "Siz, insanlar için çıkarılmış hayırlı bir ümmetsiniz; iyiliği emreder, kötülükten sakındırır ve Allah'a iman edersiniz" denmektedir. (Al-i İmran Suresi, 110) Dolayısıyla Müslümanların görevi, tüm insanlar için "hayırlı" olmak, masumların öldürüldüğü, acı çektiği, zulüm gördüğü bir dünya değil, mutluluk, neşe ve güven içinde yaşayacakları bir dünya kurmaktır. Bu nedenle tüm Müslümanlar, dünyayı bir anarşi ve kaos meydanı haline getirmeye çalışan, masum insanları, küçük çocukları acımasızca öldüren terörizme karşı tavır almalıdırlar. Müslümanlar, tüm dünyaya duyurmalı ve göstermelidirler ki; İslam bir sevgi ve barış dinidir.

Ve İslam terörü lanetler!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder